Personvernerklæring for Eiendomspartneren AS

Eiendomspartneren AS (heretter «vi», «oss» eller «selskapet») er forpliktet til å beskytte dine personopplysninger i samsvar med gjeldende lover og forskrifter om personvern, inkludert personvernforordningen (GDPR). Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi samler inn, behandler og beskytter dine personopplysninger når du benytter deg av våre tjenester.

1. Behandlingsansvarlig

Eiendomspartneren AS er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger. Dette betyr at vi er ansvarlige for å sikre at dine opplysninger behandles i samsvar med gjeldende personvernlovgivning.

2. Hvilke opplysninger samler vi inn?

Vi kan samle inn følgende typer personopplysninger:

  • Kontaktinformasjon: Navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse.

  • Identifikasjonsinformasjon: Fødselsdato, personnummer dersom nødvendig for kontrakter og legitimasjon.

  • Økonomisk informasjon: Kontonummer for utbetalinger og eventuelle andre nødvendige økonomiske opplysninger.

  • Leieforhold: Opplysninger knyttet til ditt leieforhold, inkludert leiekontrakter, betalinger, og kommunikasjon.

3. Formål med innsamling av personopplysninger

Vi behandler dine personopplysninger for følgende formål:

  • For å administrere leieforhold, inkludert utarbeidelse av leiekontrakter, innkreving av leie, og kommunikasjon knyttet til leieforholdet.

  • For å overholde våre rettslige forpliktelser, for eksempel skatterapportering.

  • For å gjennomføre kredittvurderinger og andre nødvendige vurderinger i forkant av inngåelse av leiekontrakt.

  • For å ivareta våre legitime interesser, som å sikre betaling av leie og vedlikehold av eiendommer.

4. Juridisk grunnlag for behandlingen

Vi behandler personopplysninger på følgende grunnlag:

  • Samtykke: Når du har gitt ditt samtykke til behandling av dine personopplysninger, for eksempel i forbindelse med nyhetsbrev eller markedsføring.

  • Kontrakt: For å oppfylle en kontrakt du er part i, for eksempel leieavtale.

  • Rettslig forpliktelse: For å oppfylle våre lovpålagte forpliktelser, for eksempel i forbindelse med regnskap og skatt.

  • Legitime interesser: For å sikre at vi kan drive vår virksomhet på en effektiv måte, ivareta eiendommer og sikre inntekter.

5. Deling av personopplysninger

Vi deler kun dine personopplysninger med tredjeparter når det er nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser eller for å sikre drift av våre tjenester. Dette kan inkludere:

  • Offentlige myndigheter ved lovpålegg.

  • Tjenesteleverandører som bistår oss med drift og vedlikehold av våre systemer, for eksempel regnskapsførere eller IT-leverandører.

  • Kredittvurderingsbyråer for gjennomføring av nødvendige kredittvurderinger.

6. Lagring av personopplysninger

Vi lagrer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle de formål som er beskrevet i denne personvernerklæringen, eller for å oppfylle lovpålagte krav. Personopplysninger knyttet til leieforhold vil som hovedregel bli slettet når leieforholdet er avsluttet og alle økonomiske forpliktelser er oppgjort.

7. Dine rettigheter

Du har rett til å:

  • Få innsyn i hvilke opplysninger vi har om deg.

  • Kreve retting av feilaktige eller ufullstendige opplysninger.

  • Kreve sletting av personopplysninger når det ikke lenger er nødvendig for formålene vi samlet dem inn for.

  • Begrense behandlingen av dine opplysninger.

  • Protestere mot behandlingen av dine opplysninger.

  • Overføre dine opplysninger til en annen tjenesteleverandør (dataportabilitet).

For å utøve dine rettigheter, vennligst kontakt oss på kontaktinformasjonen nedenfor.

8. Sikkerhet

Vi tar sikkerheten til dine personopplysninger på alvor og har implementert nødvendige tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte opplysningene mot uautorisert tilgang, tap eller ødeleggelse.

9. Endringer i personvernerklæringen

Denne personvernerklæringen kan bli oppdatert ved behov for å reflektere endringer i vår behandling av personopplysninger eller ved lovendringer. Vi vil varsle deg om vesentlige endringer.